.: PENGENALAN:.

Ikatan Mahasiswa Madani atau lebih dikenali sebagai IMAM dikalangan masyarakat kampus merupakan satu-satunya organisasi yang berdaftar dibawah unit agama Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP) di UiTM Perlis. IMAM bergiat aktif dalam memberi kefahaman dan penghayatan kepada mahasiswa dan juga masyarakat kampus. Keikhlasan setiap mahasiswa/siswi yang menyertai IMAM merupakan asset utama persatuan ini dalam usaha mewujudkan sebuah masyarakat berilmu dan beramal berlandaskan syariat.

Tuesday, March 16, 2010

Rangkaian unggul Lenovo



Model G460 yang didatangkan dengan rekaan yang unik dan memudahkan pengguna.


BAGI peminat komputer riba, jenama Lenovo mungkin kurang mendapat perhatian berbanding jenama popular lain seperti Sony, Acer dan Dell. Namun, mereka pastinya akan berfikir dua kali apabila melihat dan mengetahui kelebihan produk pengkomputeran daripada syarikat tersebut.


Hadir dengan 11 model terbaru bagi komputer riba IdeaPad dan komputer meja IdeaCentre, ia pasti mampu menarik perhatian pengguna.


Lebih mengujakan, Lenovo turut memperkenalkan empat lagi produk terkini mereka semasa Pameran Antarabangsa Pengguna Elektronik (CES) baru-baru ini.


Empat produk itu adalah Ideapad S10-3t, Ideapad S10-3, Lenovo G460 dan IdeaCentre B500.


Ia merupakan hasil perkembangan gaya reka bentuk serta teknologi terbaru bagi memberi kepuasan penggunaan pada tahap maksimum.


Menurut Pengurus Negeri dan Pengguna Lenovo Malaysia, Sunny Ooi, idea menghasilkan produk terbaru merupakan langkah Lenovo menawarkan keseronokan mengikut kemahuan dan cita rasa pengguna.


"Ia merupakan pencetus kepada langkah seterusnya dalam menghasilkan produk antarabangsa yang direka mengikut kehendak pengguna," katanya.


Kesungguhan itu menunjukkan komitmen Lenovo dalam menghasilkan produk yang boleh dipercayai dan ditawarkan pada harga mampu dimiliki.


Lenovo S10-3t dan S10-3 merupakan komputer riba pertama memiliki kapasiti tablet yang boleh ditukar selain dilengkapi teknologi skrin sesentuh hujung jari.


Paparan S10-3t seluas 10.1 inci juga boleh dilipat dan dipusingkan pada sudut 180 darjah untuk membentuk tablet sesentuh bertujuan memudahkan operasi pengguna.


Ia disempurnakan dengan pemproses Intel Atom N450, cakera keras 250 gigabit (GB) dan pembesar suara stereo Dolby.


Antara kelebihan lainnya adalah aplikasi VeriFace yang merupakan sistem keselamatan perlindungan cakera keras komputer daripada sebarang masalah.


Levono IdeaPad S10-3 ditawarkan pada harga pasaran RM1,399 manakala S10-3t pada harga RM1,899.


Bagi Lenovo G460 pula, ia hadir dengan pemprosesan Intel Core dan teknologi Intel Turbo Boost bersama simpanan memori 8GB DDR3 dan keluasan simpanan cakera keras 500GB.


G460 dibangunkan dengan skrin 14 inci serta dilengkapi teknologi LED berdefinisi tinggi (HD).


Ia juga didatangkan dengan sistem sokongan grafik definisi tinggi (HD) dan sambungan HDMI untuk membolehkan pengguna menikmati kandungan multimedia tersedia.


Model berkenaan turut dilengkapi aplikasi Pengurusan Tenaga Lenovo 5.0 yang boleh memanjangkan kuasa bateri komputer dan memperlahankan bunyi kipas.


Dari segi sekuriti, model itu mempunyai Sistem Penyelamat Satu kunci untuk keselamatan dokumen dan fungsi pengecaman wajah pengguna dikenali sebagai VeriFace.


Model berkenaan boleh diperolehi dengan harga RM2,249.


Produk terakhir, penalaan televisyen binaan pula memiliki pemproses Intel Core 2 Quad yang dapat memberi kepuasan dan pengalaman hiburan maksimum.


Ia turut dimuatkan dengan paparan grafik berkuasa dan memiliki saiz memori besar iaitu 4GB DDR3 dan ruang cakera keras satu terabit (TB)


IdeaCentre B500 sememangnya menyasarkan pengguna yang menggemari permainan video dan multimedia.


Ditambah pula dengan keluasan skrin sehingga 23 inci, penalaan televisyen binaan dan pembesar suara berkualiti tinggi, pastinya tidak akan mengecewakan.


Dengan segala kelebihan tersebut, IdeaCentre B500 ditawarkan pada harga RM3,699.

No comments:

Related Posts with Thumbnails