.: PENGENALAN:.

Ikatan Mahasiswa Madani atau lebih dikenali sebagai IMAM dikalangan masyarakat kampus merupakan satu-satunya organisasi yang berdaftar dibawah unit agama Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP) di UiTM Perlis. IMAM bergiat aktif dalam memberi kefahaman dan penghayatan kepada mahasiswa dan juga masyarakat kampus. Keikhlasan setiap mahasiswa/siswi yang menyertai IMAM merupakan asset utama persatuan ini dalam usaha mewujudkan sebuah masyarakat berilmu dan beramal berlandaskan syariat.

Monday, March 29, 2010

KARNIVAL DAHLIA 2 2010


Assalamualaikum wrbt,

Bersyukur kita setinggi-tinggi kehadrat Allah SWT kerana masih lagi memberi peluang dan ruang untuk kita sama-sama merasai nikmat iman dan islam dan seterusnya melaksanakan segala perintahnya.

Masing-masing mungkin kepenatan menghadiri carnival selama 3 hari yang diadakan di anjung siswa yang mana berkakhir pada malam semalam dengan penutupan yang begitu bersemangat dari penasyid tanahair yang tidak asing lagi iaitu abg muadz.Lagu-lagu yang di alunkan pada telingan kita di ambil daripada hadis-hadis dari Rasulullah SAW dan membuatkan kita sebagai mahasiswa terus bersemangat dengan gaya pembawakan beliau.

Sudah tiba masanya kita kembali mengemilangkan Islam dari semua sudut dan cabang agar umat Islam terus menjadi umat yang di segani di dunia ini.Jika kita lihat sekarang ini saudara kita di Palestin terus di bedil oleh pesawat-peswat tempur terhebat milik zionis laknatullah meranapkan dan memusnahkan semua rumah,sekolah,masjid,ladang dan banyak lagi.

Ayuh mahasiswa marilah sama-sama kita menjadi pembela kepada rakyat Palestin yang sudah lama di ganyang oleh Israel tanpa sedikit pun belas kasihan.Marilah kita bersatu hati menyatakan bantahan dan gertakkan kita kepada Israel dan sekutunya AS supaya mereka ini tidak terus mengebom negara Palestin.Oleh itu sokongan kita sebagai mahasiswa dalam isu Palestin ini akan terus hidup membara walaupun kita tidak mungkin ke sana tetapi kita mempunyai banyak saluran untuk membantu rakyat Palestin yang terus di bom oleh helicopter Apache yang termoden di abad ini.

Akhirnya saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Kompleks Dahli 2 khususnya kepada AJK yang terlibat bertungkus-lumus siang dan malam untuk melaksanakan carnival ini sehingga mencapai kejayaan yang tidak pernah lagi di cipta oleh AJK dari kompleks atau kolej siswa sendiri.Insya Allah dengan gerak kerja yang tersusun dan komitmen yang berterusan maka segalanya itu akan mendapat balasan yang terbaik di sisi-Nya.

Wassalam.

Presiden IMAM Uitm Perlis

Bob Effendy Bin Zulkifli

No comments:

Related Posts with Thumbnails