.: PENGENALAN:.

Ikatan Mahasiswa Madani atau lebih dikenali sebagai IMAM dikalangan masyarakat kampus merupakan satu-satunya organisasi yang berdaftar dibawah unit agama Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP) di UiTM Perlis. IMAM bergiat aktif dalam memberi kefahaman dan penghayatan kepada mahasiswa dan juga masyarakat kampus. Keikhlasan setiap mahasiswa/siswi yang menyertai IMAM merupakan asset utama persatuan ini dalam usaha mewujudkan sebuah masyarakat berilmu dan beramal berlandaskan syariat.

Saturday, February 6, 2010

KLINIK SOLAT siri 1-KOLEJ CENDANA

Mohd Anas (Diploma Pengurusan Ladang) bersama seorang sahabat tekun menyelia 'board system' dan kelengkapan lain untuk program klinik solat siri 1 di Kolej Cendana yang julung kali di adakan di perkarangan kolej.


Siswa sedang menghamparkan sejadah untuk menunaikan solat fardu maghrib


Solat fardhu maghrib yang di imami oleh biro kerohanian Kolej Cendana saudara Nik Mohd Kamal (Ijazah Sarjana Muda Matematik Pengurusan)


Zikir di baca dan di hayati dengan bersungguh-sungguh oleh para siswa


Sesungguhnya mereka yang menunaikan solat secara berjemaah mendapat ganjaran yang besar di sisi Allah SWT,jika di umpamakan dengan duit RM27.00 dan RM1.00 yang mana kita mesti rebut?


Al-Fadhil Ustaz Ramzani sedang menyampaikan ceramah berkaitan solat dengan menggunakan 'slide show'.Memanfaatkan teknologi yang ada.


Siswa sedang khusyuk mendengar ceramah berkaitan solat,kelihatan abang berbaju kuning memberi senyuman yang paling manis kepada 'camera man'.


Beginilah suasana harmoni dan sejahtera pada program klinik solat ini,satu kejayaan yang harus di beri pujian kepada Persatuan IMAM dan AJK Kolej Cendana.


Kelihatan Presiden IMAM Saudara Bob Efendi Bin Zulkapli (Diploma Sains) sedang berbincang dan merancang program baru bersama-sama sahabat-sahabat lain.Banyak program di rancang oleh Presiden kita ini,cuma memerlukan sokongan daripada semua mahasiswa UITM Perlis.


Gerai jualan buku berkaitan solat yang bertajuk 'Quranic Group' dengan beberapa siri dan isinya mudah di fahami,sesuai untuk semua golongan,mahasiswa boleh dapatkan buku ini di Kiosk IMAM (Ar-Raudah) yang terletak di podium.

No comments:

Related Posts with Thumbnails