.: PENGENALAN:.

Ikatan Mahasiswa Madani atau lebih dikenali sebagai IMAM dikalangan masyarakat kampus merupakan satu-satunya organisasi yang berdaftar dibawah unit agama Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP) di UiTM Perlis. IMAM bergiat aktif dalam memberi kefahaman dan penghayatan kepada mahasiswa dan juga masyarakat kampus. Keikhlasan setiap mahasiswa/siswi yang menyertai IMAM merupakan asset utama persatuan ini dalam usaha mewujudkan sebuah masyarakat berilmu dan beramal berlandaskan syariat.

Saturday, August 21, 2010

Terbesar di dunia

Di benua Afrika ditemukan pokok terbesar di dunia, nama pokok ini adalah Baobab. Baobab adalah pokok yang dapat berumur panjang sering disebut Tree of Life kerana pokok ini boleh berumur sampai 800 tahun, kononnya pokok di foto ini sudah berumur 1500 tahun memang masih kalah dengan perkiraan pokok Red Sherman atau General Sherman tree di California yang mencapai 2200 tahun.


pohon_baobab



Baobab dapat menyimpan 300 liter air sekaligus dalam musim hujan, pokok ini dikeramatkan di daerah asalnya kerana mengingatkan penduduk tentang nenek moyangnya.

pohon_baobab_2

No comments:

Related Posts with Thumbnails