.: PENGENALAN:.

Ikatan Mahasiswa Madani atau lebih dikenali sebagai IMAM dikalangan masyarakat kampus merupakan satu-satunya organisasi yang berdaftar dibawah unit agama Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP) di UiTM Perlis. IMAM bergiat aktif dalam memberi kefahaman dan penghayatan kepada mahasiswa dan juga masyarakat kampus. Keikhlasan setiap mahasiswa/siswi yang menyertai IMAM merupakan asset utama persatuan ini dalam usaha mewujudkan sebuah masyarakat berilmu dan beramal berlandaskan syariat.

Thursday, August 5, 2010

Perjalanan ke alam kubur...apa yang ingin kita bawa?

Mayat ini sekadar lukisan dan ilutrasi sahaja..sebab kita tidak tahu apakah nasib sebenar kita di alam sana,kerana yang sudah mati tidak pernah hidup semula,namun Al-QURAN telah menceritakan segalanya..cuma bagi kita sebagai manusia samaada nak beriman atau tidak..persoalan itu pada diri kita,tanya lah Iman kita.


Siswa-siswi menunggu giliran untuk masuk ke "perjalanan ke alam kubur"


Satu babak yang ada dalam siri perjalanan ke alam kubur ini,di mana manusia di lalaikan dengan hiburan..apakah amalan ini yang akan kita bawa ke alam sana?


Video perbicaraan di dalam alam barzak,memang menggerunkan..di saat ini tiada siapa yang menemani kita,kita keseorangan..yang bakal menyelamatkan kita adalah amalan yang kita isi semasa di dunia dulu..wang ringgit yang banyak tidak boleh melindungi kita..apa yang pasti dengan kita gunakan wang itu untuk di sedekahkan semasa hidup di dunia dulu,maka ia akan menjadi amalan yang menerangi kita di dalam alam kubur sana.


Peserta mesti melalui suasana ini yan cukup mencabar..kepada yang tidak berkesempatan untuk menyertai siri kali ini..Insya ALLAH Persatuan IMAM akan melanjutkan ke siri yang akan datang.Sama-sama kita nantikan

No comments:

Related Posts with Thumbnails