.: PENGENALAN:.

Ikatan Mahasiswa Madani atau lebih dikenali sebagai IMAM dikalangan masyarakat kampus merupakan satu-satunya organisasi yang berdaftar dibawah unit agama Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP) di UiTM Perlis. IMAM bergiat aktif dalam memberi kefahaman dan penghayatan kepada mahasiswa dan juga masyarakat kampus. Keikhlasan setiap mahasiswa/siswi yang menyertai IMAM merupakan asset utama persatuan ini dalam usaha mewujudkan sebuah masyarakat berilmu dan beramal berlandaskan syariat.

Monday, January 19, 2009

Sukaneka IMAM

Aktiviti ini dijalankan pd hari ahad,18/1/09 bersamaan 21 Muharram 1430H merangkap hari jadi arif yg ke-21(seblah bj kuning).




Beberapa permainan yang menarik telah dijalankan,antaranya adlah futsal, tuju selipar, tuju orang, belon air & lastly sambutan hari jd befday boy (baling belon air+tepung). :puteh_6:





Sukaneka berjalan dengan lancar walaupun cuaca pada hari tersebut agak panas.Apa yang pasti tidak ada sesiapa yang tercedera dan terkorban ketika aktiviti tersebut.:sigh: Muslimat yang berada di hujung padang turut bermain dengan aktiviti mereka yg unik & tsendiri.

Sukaneka IMAM bkan shj btujuan untuk menyihatkan badan, malahan ikatan ukhuwwah di antara ahli2 IMAM turut mekar bersemai di sudut hati pemuda pemudi Islam.

Ativiti tersebut berakhir dengan sedikit jamuan makan dan ucapan daripada ketua BAK (Biro Amal & Kemanusiaan) dan Presiden IMAM.

Diharapkan dengan adanya aktiviti seperti ini mmpu menjana mahasiswa/siswi yang aktif dan turut sama berjuang menjalankan kerja2 dakwah Islamiah di bumi UiTM Arau.

Indahnya suasana malam berbulan purnama,
Cahayanya menerangi malam yang gelita,
Indahnya ikatan ukhuwwah yang terbina,
Moga Islam dapat ditegakkan bersama.

No comments:

Related Posts with Thumbnails